Având în vedere că a venit căldura, este momentul să discutăm puțin si despre instalațiilor de aer condiționat auto.
Instalația de aer condiționat a mașinii este foarte importantă pentru confortul celor aflați în interiorul acesteia, mai ales pe vreme foarte caldă, caniculară. In timp, funcționarea aerului condiționat auto are de suferit și necesită revizii periodice, intervenția cea mai întalnită fiind vidarea instalației cu aparat WAECO ASC-2000 reumplerea instalatiei cu agent refrigerant (freon) și ulei pentru compresor.
Care sunt cele mai intâlnite probleme legate de instalația de aer condiționat auto?
- compresorul AC nu mai pornește
- temperatura aerului nu este suficient de mică
- debitul de aer este scăzut
- aerul condiționat miroase urât
- sistemul AC este zgomotos
Aerul condiționat auto funcționează după același principiu ca și cel de cameră, cu mențiunea că rotația compresorului este dată de rotația motorului.
Autovehiculele sunt echipate cu două tipuri de AC: manual sau automat (climă). Diferențele între cele două sunt date de tipul de comandă, cel automat fiind mult mai comod și mai eficient, dar și mai scump.
1. Reumplerea cu freon:
Problema cea mai intâlnită la instalațiile de aer condiționat auto o reprezintă scăderea presiunii agentului refrigerant sau chiar golirea completă a acesteia. În general problema se rezolvă la un service auto specializat, prin reumplerea instalației cu freon. Deși cauza cea mai frecventă a lipsei freonului o reprezintă trecerea timpului (în medie se recomandă verificarea anuală a întregii instalații și reumplerea o dată la 3 ani), uneori instalația poate avea alte probleme, cum ar fi: conducte sparte, radiator AC fisurat, pierderi pe la diverse componente (supape, compresor, condensator, etc.). Aceste probleme se pot identifica prin folosirea unui gaz special fluorescent, care se introduce în instalație și marchează zonele pe unde iese.
Un alt consumabil al instalației AC este uleiul necesar funcționării compresorului, care se schimbă de asemenea atunci când se constată la service o problemă la acest capitol.
Service aer conditionat auto
Pentru un AC care “merge brici”, temperatura aerului la nivelul duzelor de pe bord trebuie sa fie foarte mică: 3-8 grade Celsius. Acest lucru se poate verifica cu un termometru.
2. Curățarea instalației AC:
Modul de curățare a instalației de aer condiționat auto se face in funcție de autoturism și tipul instalației. În general, pentru a scăpa de mirosul neplăcut, noi folosim un aparat performant de igienizare cu ozon.
Filtrul de polen (sau de carbon) trebuie schimbat periodic, deoarece se imbâcsește destul de repede, mai ales dacă se circulă mult prin praf. În funcție de gradul de colmatare (imbâcsire), debitul de aer poate să scadă substanțial și să afecteze funcționarea aerului condiționat. Se recomandă înlocuirea filtrului de polen la 10-15.000 km sau la 1 an.
Aerul condițonat este util nu numai pe vreme călduroasă, ci și pe ploaie sau iarnă, pentru dezaburirea geamurilor.
compresor AC auto
In functie de tipul si puterea motorului, funcționarea aerului condiționat auto poate influența dinamica autovehiculului, crescând considerabil și consumul de combustibil. De aceea este important ca instalația AC să funcționeze impecabil, pentru a nu fi mereu tinută la capacitate maximă ci la nivelul optim necesar pentru confortul pasagerilor.
Promoția este valabilă în perioada 29.07.2015-30.08.2015 și în limita a 500g de freon.
Ne gasiți la 0722-579.797
Write a comment: